Μαθήματα γεωμετρίας

Piet Mondrian
Piet Mondrian

Κάνω διακοπές. Μην φανταστείς τίποτα εξωτικά νησιά με σμαραγδένιες παραλίες. Στέκομαι απλά ανάμεσα σε δύο κύκλους, εκείνον που έκλεισε με κρότο – πως αλλιώς να κλείσει ένας κύκλος άλλωστε; – και εκείνον που έχω στην αναμονή. Προς το παρόν χαράζω με μολύβι μια ευθεία, φροντίζω απλά να έχει κλίση ανοδική, μερικές μοίρες έστω, ή μια κάποια μοίρα που θα μπορώ να ορίζω, κι ας υπάρχει αντίφαση σε αυτό. Όσο ανεβαίνω πάνω σε αυτήν την γραμμή κοιτώ πίσω μου τον κύκλο και προσπαθώ να βγάλω συμπεράσματα, κάνω υπολογισμούς, πόση ήταν η ακτίνα του, που πήγε να χαθεί το ομαλό της περιφέρειάς του, ποιες χορδές ήταν αυτές που αντιστάθηκαν και ζήτησαν να τρυπήσουν το τέλειο σχήμα του. Σε θεωρήματα δεν καταλήγω, ό,τι συστήνεται ως έτοιμο να μπει σε ένα ακόμη τετράγωνο κουτί το διώχνω με την πρώτη ευκαιρία – καλύτερα σε απόσταση τα κουτιά του μυαλού κι ας δίνουν μια επίφαση νόρμας. 

Καμιά φορά συναντώ τρίγωνα αιχμηρά, φροντίζω πάντα να θυμάμαι ότι όλα τα τρίγωνα είναι αιχμηρά, ακόμα κι αν συστήνονται ως ισοσκελή ή ισόπλευρα. Οι γωνίες τους κάνουν όλη την δουλειά, οι πλευρές απλά ακολουθούν την πορεία που έχουν χαράξει οι μοίρες της κάθε γωνίας. Προσπαθώ να συμφιλιωθώ με τα τρίγωνα, τα εντάσσω σε κύκλους για να προστατευτώ από τις άκρες τους, καμιά φορά στενεύω τον κύκλο για να τους κόψω τον αέρα. Ύστερα μελετώ τα πολύγωνα, στέκομαι σιωπηλά σε κάθε μία από τις ατέλειωτες πλευρές τους μελετώντας την πλευρά απέναντι. Μάταιος κόπος, αν δεν περπατήσεις ως την απέναντι πλευρά, δεν θα την μάθεις ποτέ.

Κάνω διακοπές. Μην φανταστείς τίποτα εξωτικά νησιά με σμαραγδένιες παραλίες. Μαθήματα γεωμετρίας παίρνω, μέχρι να χαράξω τον επόμενο κύκλο.

Συντάκτης: Χαμένο Επεισόδιο

I told my friends not to worry

24 thoughts on “Μαθήματα γεωμετρίας”

  1. Θα ΄ρθει ο καιρός που θα την περπατήσεις την άλλη πλευρά. Εεύχομαι να ΄ναι η ζωή σου σπείρα (ανοιχτή καμπύλη) κι εσύ σ΄αυτήν να ΄χεις κατεύθυνση προς τα έξω 😉

    Μου αρέσει!

  2. Το παράδοξο είναι ότι καταλαβαίνουμε απόλυτα, στο πετσί μας όταν κλείνει ένας κύκλος. Η δημιουργία νέου θέλει τον καιρό της για να κοιτάξεις πίσω και να πεις «εδώ είμαστε λοιπόν». Κάνε διακοπές. Διακοπές απο σκέψεις. Όλα τα άλλα θα έρθουν μπροστά σου να τα χαρείς, να τα πλάσεις, να τα ζωγραφίσεις…

    Μου αρέσει!

  3. Να στήσεις ένα κύλινδρο στο σημείο που βρίσκεσαι, να ανέβεις πάνω του κι από εκεί να δεις πίσω τους κύκλος που άφησες. Παρατήρησε καλά τα κέντρα τους, σύγκρινε τις ακτίνες τους, δες αν είναι εφαπτόμενοι, αν τέμνονται ή αν έχουν απόσταση ο ένας από τον άλλον. Μετά κάθισε πάνω στον κύλινδρο, με τα πόδια κρεμασμένα και μέτωπο μπροστά: εκεί όπου κανένα γεωμετρικό σχήμα δεν έχει ακόμα σχεδιαστεί. Φαντάσου τα σχήματα που θα ήθελες, σχεδιάσέ τα νοερά κι όταν είσαι έτοιμος, κάνε το άλμα.

    καλό ξημέρωμα Ευκλείδη
    😉

    Μου αρέσει!

      1. Την 3D γεωμετρία, τη λένε Στερεομετρία. 😉
        Αλλά δε χρειάζεται μελέτη. Δες το προηγούμενο σχόλιο
        σαν εικόνα. Εσύ καθισμένος πάνω στον κύλινδρο και κάτω
        μέχρι εκεί που βλέπει το μάτι σου, από τη μια μεριά, κύκλοι
        που ξεμακραίνουν. Να το ζωγραφίσω;

        Μου αρέσει!

        1. Νομίζω τώρα το έχω καλύτερα. 🙂 Το θέμα μου είναι εαν μπορώ όντως να χαράξω τα σχήματα που θέλω – τουλάχιστον ως εκεί που θέλω. Ή αν πρέπει απλά να δω την ζωή ως έχει – όχι μοιρολατρικά αλλά προσπαθώντας να καταλάβω ως πού μπορώ να φτάσω. (Το βλέμμα πάει μακριά, τα πόδια όμως;)

          Μου αρέσει!

  4. Τα παραγωγα της λεξης κυκλος-κυκλωνω,περικυκλωνω-αν υλοποιηθουν ως εννοιες,
    πιθανον να προκαλεσουν ασφυξια.Ακομα κι αν το υποκειμενο ειμαστε εμεις οι ιδιοι.
    Οσον αφορα το τετραγωνο-τετραγωνιζω,,δειχνει πραγματι εξαιρετικη οργανωση.
    Ο Mondrian παντως επελεξε να δωσει πληθος ορθογωνίων…

    Μου αρέσει!

  5. Παλιά, ήμουν καλύτερος στην τριγωνομετρία και χειρότερος στη γεωμετρία. Νομίζω πια πως έχω χρόνια να κλείσω και να ανοίξω κύκλους, να κλείσω και να ανοίξω τρίγωνα. Εξάλλου κι ο άλλος (Αρχιμήδη τον λέγαν νομίζω) ενώ τον σκότωνε ένας στρατιώτης εκείνος ανησυχούσε με του χαλάσουν τον κύκλο. Σημασία έχει το μαχαίρι (που τον λένε και χρόνο) που πάει ευθεία μπροστά….

    Μου αρέσει!

  6. Δύσκολη η γεωμετρία αλλά ακόμα πιο δύσκολη η άλγεβρα. Τουλάχιστον στη γεωμετρία βλέπεις τι κάνεις ενώ σητν άλγεβρα παίζεις με αριθμούς που τελικά δεν καταλαβαίνεις και τι σημαίνουν

    Μου αρέσει!

  7. γίνε διαβήτης, γίνε χάρακας, γόμα να σβύσεις και μολύβι να γράψεις απ’την αρχή. μέτρα τις μοίρες και τις αντοχές σου, σχεδιασε τους κύκλους και την πορεία σου.

    μα πρώτα απ’όλα, κάνε διακοπές. και όλα τ’άλλα θα’ρθουν 😉

    Μου αρέσει!

  8. H Γεωμετρια για το ζην κυριως.
    Υποθετω θα εχεις σκεφτει και εφαρμοσει την περιπτωση της Αρμονιας ως παραγοντα
    του ευ ζην.
    Βρηκες λοιπον την εφαρμογη της πρωτης δυσκολοτερη;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

