Ας το αναλύσουμε λίγο ακόμα

Picasso, Child with dove
Picasso, Child with dove

Ας μιλήσουμε λίγο ακόμα για τον φασισμό. Ας τον αναλύσουμε, ας ψάξουμε να βρούμε τα αίτια, τις αφορμές, τους τρόπους δράσης, τους εμπλεκόμενους, τους υποστηριχτές, τους ηθικούς αυτουργούς, τους προστάτες. Ας γράψουμε μερικά ακόμα κείμενα για το πώς εξαπλώνεται σε περιόδους κρίσης, πώς ενεργεί σε περιοχές κρίσιμες, τι φταίει και άνθρωποι δήθεν δημοκρατικοί καταλήγουν να υποστηρίζουν μια εγκληματική οργάνωση, πώς μπήκε στην βουλή το πολιτικό της σκέλος (το ποιο; Η ίδια η οργάνωση μπήκε στην βουλή, δεν υπάρχει πολιτικό σκέλος). Ας μείνουμε μουδιασμένοι, αηδιασμένοι, φοβισμένοι, θυμωμένοι μπροστά από τις οθόνες μας κάνοντας απανωτά shares σε βίντεο που απεικονίζουν τραμπούκους, μπράβους, βουλευτές, ματ, καταστολές. Ας διαβάσουμε άλλα τόσα posts και status και tweets για ανθρώπους που χτυπήθηκαν, παραστάσεις που ματαιώθηκαν, φασίστες που προστατεύτηκαν από τα ματ, δίκες που αναβλήθηκαν και θα αναβάλλονται επ’ αόριστον, αστυνομικές αυθαιρεσίες, ανθρώπους που χρησιμοποιούνται ως ασπίδα προστασίας, γειτονιές που εκφασίζονται, ανθρώπους που τελικά εκφράζουν ελεύθερα πια τα πιστεύω τους.

Ας μαζευτούμε με τους φίλους μας σε μια ωραία βεράντα ή σε ένα θορυβώδες μπαρ για να αναλύσουμε λιγο ακόμα το κοινωνικό φαινόμενο, την συμβολή των Μ.Μ.Ε (ας τα αποκαλέσουμε και αυτά φασιστικά), την ανέχεια που οδηγεί τους ανθρώπους στα άκρα, την ανυπαρξία πολιτικής βούλησης (ή το καλά οργανωμένο σχέδιο;), την απουσία κοινωνικής συνοχής ή και κοινωνικής συνείδησης τελικά. Ας στενοχωρηθούμε στιγμιαία ή λίγο παραπάνω με όσα βλέπουμε, ακούμε, διαβάζουμε, γράφουμε.

Και τώρα ας καταλάβουμε ότι τίποτα από όλα αυτά δεν θα μας βοηθήσουν. Γιατί όση ώρα εμείς αναλύουμε και προσπαθούμε να δούμε το πρόβλημα λογικά, θυμωμένα ή ρομαντικά, εκείνοι γυρίζουν ανενόχλητοι έξω από τις πόρτες μας αυξάνοντας την δύναμή τους.

[ΥΓ: Ναι, πρωτίστως σε εμένα τα λέω φυσικά. ]

Συντάκτης: Χαμένο Επεισόδιο

I told my friends not to worry

18 thoughts on “Ας το αναλύσουμε λίγο ακόμα”

  1. μαζί σου. η κουβέντα αν και είναι απαραίτητη, δεν είναι παρά η αρχή.
    αλλά η εναλλακτική ποια είναι για την ώρα, η αντίστοιχη (αντι)δραση;
    δε μου αρέσει η λογική με όρους εμφυλίου πολέμου..

    Μου αρέσει!

  2. χαμένο, ποιες είναι οι ομάδες που λες; οι μετανάστες; φαντάζομαι πως όχι γιατί τότε δεν πρόκειται περί «εμφύλιου». οι ομοφυλόφιλοι, οι αντιχριστιανοί; ανάλογες καταστάσεις συμβαίνουν δεκαετίες στην ελλάδα, δεν είναι καινούριο φαινόμενο. ξαναλέω οτι δε μου αρέση η λογική με όρους εμφυλίου, αλλά έτσι λειτουργούν όλα στην ελλάδα: 0 ή 1. 011010100100101

    Μου αρέσει!

    1. Πες μου τι κατάλαβα λάθος με αυτό: «ποιες είναι οι ομάδες που λες; οι μετανάστες; φαντάζομαι πως όχι γιατί τότε δεν πρόκειται περί “εμφύλιου”. Ή εξήγησέ μου τι εννοούσες, γιατί διαχωρίζεις την συγκεκριμένη ομάδα;

      Μου αρέσει!

  3. Καλησπέρα…

    «Όταν γίνονται επιθέσεις στον δρόμο σε στοχοποιημένες ομάδες μάλλον έχει ήδη ξεκινήσει ένας ιδιότυπος “εμφύλιος”.»

    Δεν νομίζω.. Επιθέσεις στο δρόμο σε στοχοποιημένες ομάδες γίνονταν πάντα… Είτε για ιδεολογικους λόγους, είτε για «σεξουαλικούς»(σε ομοφυλόφιλους) , ακόμη και για αθλητικούς (τι χρωμα κασκόλ φοράς?)….. Η διαφορά τώρα είναι ότι οι επιθέσεις λαμβάνουν δημοσιότητα, καιθώς και το γεγονός ότι, λόγω της «νόμιμης» πολιτικοποίησης της χρυσης αυγής αυτές οι επιθέσεις είναι πιο εύκολο να ταυτιστούν όχι μόνο με χώρους αλλά με οργανώσεις…. Αλλά είμαστε πολύ μακριά από έστω και ιδιότυπους εμφυλιους. Αν όντως αυτά τα γεγονότα είναι γεγονότα εμφυλίου, τότε καταστάσεις άλλων δεκαετιών (’80) τι ήτανε;;;;

    Εγώ, σε αντίθεση με τον νέστορα, δεν ενοχλούμαι με λογικές και όρους εμφυλίου (διαφωνώ όμως ότι ήμαστε σε αυτό το σημείο).. Συμφωνώ όμως στο σχόλιο του περί μεταναστών.. Οι επιθέσεις σε μετανάστες δεν θα αποτελέσουν ποτέ πιστεύω (δυστυχώς) δείγμα «εμφυλίου».

    Ο λόγος είναι ότι η ελλάδα ποτέ δεν πρόλαβε, ποτέ δεν αξιώθηκε, ποτέ δεν προσπάθησε, take your pick, να ενσωματώσει τους μετανάστες εντός κοινωνικού συνόλου στο σημείο που οι επιθέσεις εναντίον τους να αποτελέσουν επιθέσεις σε ολόκληρη τη κοινωνία.

    Επιθέσεις εναντίον μεταναστών ήταν, και δυστυχώς θα είναι πιστεύω, επιθέσεις εναντίον των ευαισθησιών μας, των συναισθημάτων μας, του πολιτισμού μας αν θες (όλα σε προσωπικό επίπεδο), των politically correct απόψεών μας.Όχι όμως εναντίον ΜΑΣ, στο συνολό μας.

    Για αυτό το λόγο και η μαζα, η πλειοψηφία, ποτέ δεν θα δει εμφύλιο στους ξυλοδαρμούς μεταναστών.. Όπως και δεν βλέπει «φθορά» στις «κοινωνικές αξίες» της λόγω εγκληματικότητας – γιατί πιστεύει ότι η εγκληματικότητα είναι κυρίως λόγω μεταναστών, και άρα εκτός ελληνικής πραγματικότητας..

    Επιθέσεις εναντίον άλλης φυλής, δεν οδηγούν σε εμφύλιο.. 🙂

    Μου αρέσει!

    1. Οκ, προφανώς διαφωνούμε για το «ποσοστό» ενσωμάτωσης των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Εγώ τους βλέπω συνεχώς δίπλα μου, στις γειτονιές, στις δουλειές, στις παρέες μου. Άρα μια επίθεση εναντίον τους – εγώ προσωπικά – την βλέπω και ως επίθεση εναντίον μου. Στο «Επιθέσεις εναντίον άλλης φυλής, δεν οδηγούν σε εμφύλιο..» αγνοείς ότι εμφύλιος δεν είναι μόνο ένας πόλεμος που γίνεται μεταξύ ατόμων της ίδιας φυλής, αλλά ορίζει και συγκρούσεις μεταξύ ατόμων που ανήκουν στην ίδια κοινωνία – ανεξαρτήτως φυλής. Τελικά όμως, εμφύλιος ή όχι, δεν έχει σημασία (είναι η ίδια διαφωνία για το αν είναι σωστή ή όχι η χρήση του όρου «χούντα» για αυτό που ζούμε), σημασία έχει να καταλάβουμε ότι αυτό που ξεκίνησε από τους μετανάστες τώρα επεκτείνεται – προχθές ήταν ένα θεατρικό έργο, αύριο θα είναι κάτι άλλο. Και πως είναι επικίνδυνο να εξισώνουμε τις επιθέσεις της Χ.Α. με τις επιθέσεις για τα κασκόλ.
      Το πως σκέφτεται και αντιδρά η μάζα δεν μπορώ να το δω πάντα καθαρά, εαν εσύ μπορείς χαίρομαι για εσένα – σκέψου όμως ότι αυτό που μας παρουσίαζαν πχ ως «κατοίκους Αγ. Παντελεήμονα» ήταν μέλη της γνωστής συμμορίας. Εγώ πια κρατάω μικρό καλάθι όταν επιχειρώ να ερμηνεύσω το τι συμβαίνει γύρω μου.
      ΥΓ: Χαίρομαι για το σχόλιο πάντως, να είσαι καλά που μπήκες στον κόπο να συμμετάσχεις στη συζήτηση. 🙂

      Μου αρέσει!

  4. Καλημέρα και καλή εβδομάδα
    Όντως όση ανάλυση ήταν να γίνει έγινε απο την ιστορία.
    Τώρα χρειάζεται μυαλό και δράση και βλέπω να λείπουν και τα δύο.Το γιατί φαντάζομαι είναι ανοικτό σε πολλές απαντήσεις

    Μου αρέσει!

  5. Νομίζω πως οι συζητήσεις, τα κείμενα, οι αναλύσεις γίνονται για να αποδυναμώσουμε την οργάνωση από τους αφελείς, αστόχαστους, μικρομεσαίους, θυμωμένους υποστηρικτές της. Και γυμνή να την έχουμε πια απέναντί μας στον πόλεμο με το φασισμό. Ένας πόλεμος με πολλούς στη μια και πολλούς στην άλλη όχθη είναι πόλεμος με πολλούς νεκρούς. Μια μάχη με πολλούς στη μια άκρη και λίγους στην άλλη, είναι απλά μια μάχη. Ο πόλεμος τότε έχει κερδηθεί.

    Συνεχίζω να ελπίζω στη αφύπνιση. Ούτε αυτή είναι εύκολη και συμφωνώ: δεν είναι ερκετή.

    Μου αρέσει!

  6. ετσι πρεπει ναι, αλλα εχουν κανει όλοι λαθη, ολοι μας! και η αριστερα τα πιο μεγάλα γιατι απαξιωσε τους απλους ελληνες αυτους που λέτε εσεις αφελείς, που ψηφισαν ΧΑ γιατι φοβηθηκαν, ειναι τεραστιο το θέμα οπως επισης χρειαζεται να συζητήσουμε γιατί τοσοι και τοσο νεοι υποστηρίζουν

    Μου αρέσει!

  7. Woody Allen scene from «Manhattan»:
    Isaac Davis: Has anybody read that Nazis are gonna march in New Jersey? Ya know? I read it in the newspaper. We should go down there, get some guys together, ya know, get some bricks and baseball bats, and really explain things to ’em.
    Party Guest: There was this devastating satirical piece on that on the op-ed page of the Times, just devastating.
    Isaac Davis: Whoa, whoa. A satirical piece in the Times is one thing, but bricks and baseball bats really gets right to the point of it.
    Party Guest Helen: Oh, but really biting satire is always better than physical force.
    Isaac Davis: No, physical force is always better with Nazis.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s